donderdag 27 februari 2020

27 Februari 2020 Strooien


Het is 01:45 mijn strooi telefoon gaat af.
Ondanks dat je weet dat je gebeld kan worden schrik je je een ongeluk.
Het is voor mij de eerste x dat ik ga strooien.
Ik kleed me snel aan gooi mijn haar in een staart en rijd voorzichtig naar mijn werk want het kan glad zijn. ik ben om 02:05 op mijn werk ik klok in en trek mijn reflecterende werkkleding aan.
Omdat dit mijn eerste x is rijd ik met een collega mee. Maar omdat hij er nog niet is
pak ik snel nog een bak koffie en neem de map mee naar buiten.

 

De strooiers staan al te draaien en we kunnen gelijk gaan rijden ik vul alvast de tachograaf schijf in en rijd voorzichtig naar voren. Daar komt mijn collega al aangelopen en hij stapt in.
Nog voordat we het terrein af rijden komt mijn leidinggevende naar me toe om te vragen of ik het aandurf om zelf een route te rijden want we missen nog 1 chauffeur.
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan. Ik krijg wel een monteur mee om even uit te leggen hoe de strooier werkt want degene waar ik mee moet gaan rijden daar moet je nog handmatig de strooi breedtes invoeren. De monteur moet eerst nog iemand anders op weg helpen en daarna komt hij naar mij. Ik leg mijn spullen alvast in de andere wagen en ook deze installeer ik weer zodat ik kan gaan rijden. inmiddels zit de monteur ook bij mij in de cabine en kunnen we gaan rijden.
De boordcomputer zegt precies waar ik naartoe moet en ik heb altijd nog de route in de map zitten.
Na ongeveer een half uurtje komt mijn leidinggevende de monteur weer bij mij in de route ophalen en ik ga alleen verder. Na een uurtje belt mijn leidinggevende om te vragen hoe het gaat en om door te geven dat ik een straat een x extra moet strooien. ik ga richting het spectrum en in de bocht van de oude Ettensebaan is het spekglad en schuif ik bijna de berm in. maar er licht geen ijzel maar Diesel.
Op het industrie terrein kwam ik ook al plassen met diesel tegen.
Ik bel mijn leidinggevende terug en hij gaat er melding van maken. 
Ik rij mijn route uit en inmiddels is het al weer 07:00

Terug gekomen op de zaak staan er 2 pannen soep klaar. Ik neem even pauze en het gewone werk staat alweer op me te wachten. Ik heb het gelukkig niet zwaar want ik moet een collega uitleggen hoe je de zakkenautomaten bij moet vullen. We rijden wat adressen af en inmiddels is het alweer 12:00 uur dus tijd voor pauze. Omdat ik morgen met de grondstoffenbus op pad moet ga ik deze na de pauze ophalen bij de garage. Ik rijd met de bus naar de zaak en sluit hem aan op de elektra want morgen moet hij een behoorlijk eindje rijden. Daar ik erg moe ben mag ik naar huis ik heb er bijna 12 uur opzitten dus verlang nu naar mijn bedje.

Welterusten

groetjes Ilona



Geen opmerkingen:

Een reactie posten