dinsdag 25 februari 2020

25 februari 2020 Carnavals optocht Bergen op Zoom

 Optocht Bergen op Zoom
 
Na een paar dagen feesten vandaag weer met de nieuwe grabber op pad naar de optocht in
Bergen op Zoom. Vandaag heb ik zelf wat ballonnen en slingers mee genomen om
de wagen weer wat te versieren. 
 
 

 
We moeten om 12:00 verzamelen bij de Bouterhemstraat. De beladers staan al te wachten. 
We versieren samen de wagen. Maar 1 van de beladers heeft wat last van zijn suiker. We vragen iemand van de organisatie om wat siroop. Hij krijgt een glas goed zoete ranja en de beste man vult ook nog zijn waterfles met de ranja. Er is EHBO aanwezig dus als het nodig is zijn ze er snel. We wachten nog even maar we moeten gaan rijden dus we zetten hem bij mij op de bijrijders stoel. Omdat hij er nog niet erg op bekomt geef ik hem een broodje van mij. Na een paar minuten gaat het weer beter met hem en we zien een suikerspin kraam staan. Hij haalt daar een grote pot met suikerspin terwijl ik stapvoets door moet rijden. Ik houd hem in mijn spiegels in de gaten en hij komt zeer snel weer naar de vrachtwagen gelopen. Je ziet dat hij zich weer een heel stuk beter voelt en gaat weer samen met de andere belader voor de auto lopen. Om 13:00 rijden we voorbij de start! Omdat het me toch niet helemaal zint hou ik hem heel de route goed in de gaten. 
 

 
Dit jaar rijden we een nieuwe route het is erg druk langs
de dranghekken vooral op de grote markt is het vreselijk druk
maar wel gezellig. De mannen van de organisatie zorgen
dat ik overal goed tussendoor kan rijden en
houden de mensen uit de buurt van de wagen. 
 
 
 
 
  
we zijn net iets voor het einde van de route door de buttons heen.
In een van de laatste straten zie ik daar de kinderen van een collega aan de kant staan zwaaien.
Zijn zoontje roept kijk van papa's werk. Ik geef ze mijn laatste 2 buttons die ik zelf had opgestoken. De lach op hun gezicht is onbetaalbaar. Die kids waren super blij.
We rijden terug naar de kade waar we moeten wachten tot de laatste carnavals wagen voorbij is.
Dit geeft ons mooi de ruimte om de ballonnen en slingers weer van de wagen af te halen.
Ik ga weer terug naar de zaak om de wagen af te tanken en hem weer netjes terug te zetten,
zodat mijn collega er de volgende dag weer mee kan werken. 
Want ik ben morgen nog lekker vrij. 
 
Groetjes Ilona

Geen opmerkingen:

Een reactie posten