zaterdag 22 februari 2020

22 februari 2020 Carnavals optocht Roosendaal

Zou het doorgaan of niet dat was de laatste dagen de vraag.
Maar de optocht van Roosendaal gaat gewoon door met wat aanpassingen.
Vandaag mag ik voor de eerste keer met 1 van onze nieuwe grabbers (zijlader)
in de Reclame stoet van Roosendaal mee rijden.
Best spannend want je wilt natuurlijk niet de eerste zijn
waardoor er een krasje of iets dergelijks op komt.
Normaal reed ik met de Grondstoffenbus in de optocht
maar nu is gekozen voor een van de nieuwe wagens. 
Eerder heb ik een tasje met ballonnen en posters
gehad om de wagen mee te versieren.
Ik moet tussen 11:00 uur en 11:45
opstellen in de Vughtstraat.
De wagen kan ik pas daar gaan versieren
dus ik moet niet mijn spullen vergeten. 
Ik kom op de zaak enkele collega's tegen
en iedereen schiet in de lag als ze me zien.
Want ik heb me verkleed als piraat😄

 
Ik ga de sleutel van de wagen pakken en loop eerst een rondje rond de wagen.
Mijn collega heeft hem keurig netjes achter gelaten en ik kan gelijk gaan rijden. 
Nog snel een bakkie koffie mee en we kunnen weg.
Aangekomen op de locatie ga ik snel alle ballonnen op blazen. 
Lang leve de luchtspuit in de vrachtwagens 😉 en plak de posters op!
In de tussentijd zijn ook mijn 2 collega's die de buttons uit gaan delen gearriveerd.
 

 
Ik heb tasjes meegenomen om daar de 5000
buttons in te verdelen zodat ze
ze makkelijk uit kunnen delen.
Mijn grootse fan komt ook aangelopen.
Hij zwaait gretig en ik vraag hem of hij
weer zo'n mooie Saver button wil.
Een grote glimlach verschijnt op zijn gezicht.
Hij komt al steevast elk jaar in de Vughtstraat
een button halen en een foto maken.
Het is kwart voor 1 we rijden richting de tullepetaon.



Het miezert een beetje maar dat mag
de pret niet drukken. We gaan van start
en de optocht loopt goed door.
De beladers hebben in het begin moeite met het bijhouden en uitdelen tegelijk het is op de Markt altijd erg druk. Het is erg gezellig en veel mensen zwaaien. Ondanks dat we langzaam rijden ben ik druk met alles in de gaten aan het houden in en rond de wagen .
* Komen de mensen niet te dicht bij de wagen.
* Kan ik de bocht goed nemen.
* Zijn mijn beladers nog in de buurt.
* Op zijn tijd lief lachen en zwaaien naar de mensen langs de route.
Om beurten komen mijn beladers om een nieuwe tas met buttons.
Op dat moment sta ik even stil en geef ze een nieuwe tas door het raam,
hopende dat er niemand een hand met confetti naar binnen gooit
want dat vind je na jaren nog overal tussen.
Het was een geslaagde optocht minder druk dan voorgaande jaren maar niet minder gezellig!
Aan het einde van de optocht schiet er uit de auto voor ons een hondje en rent in paniek alle kanten uit. Na een paar minuten en met behulp van mijn beladers krijgen we hem te pakken.
Iemand van de organisatie wijst ons erop dat we door moeten rijden en ik rijd naar de dichtstbijzijnde
parkeerplaats om de wagen weer schoon te maken en te ontdoen van ballonnen serpentine en posters.
De beladers helpen nog mee en ik hoor gerinkel.
Iemand gooit een leeg flesje bier kapot voor onze wagen.
Omdat ik er zelf nog doorheen moet en het midden op een parkeerplaats ligt
ruim ik het netjes op en gooi het in de dichtstbijzijnde prullenbak.

We zijn klaar met opruimen en de beladers hebben hun spullen uit de wagen en gaan weer naar huis.
Ik rijd weer terug naar de zaak waarna ik nadat ik netjes de wagen heb afgetankt hem terug op zijn plekje zet tot dinsdag ik ga een paar dagen feesten!

Groetjes Ilona de vuilnisvrouw 







 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten