maandag 9 maart 2020

9 Maart 2020

 Landelijke opschoondag in Oud- Gastel

BS Talente en OBS De Linde

Ik heb de bus op het werk leeg gemaakt en alle spullen voor het leerprogramma nagekeken.
Een collega wees me erop dat ik het beste langs de vliet kon rijden omdat ik niet over de N weg mag.
Hij moest toevallig ook die kant uit dus ik kon hem volgen.
Eenmaal aangekomen ga ik opzoek naar een leerkracht.
Al snel komt er iemand naar me toe en ik regel nog even de stroom.
Het corona begint nu een beetje te leven onder de mensen.
De juf komt naar me toe en zegt als er kinderen zijn die veel hoesten, niesen en of  
snotteren dan moet ik dat even doorgeven want dan moeten ze ze naar huis sturen




Een helft van de groep gaat met de leerkracht en een hulpouder het dorp in om zwerfvuil op te ruimen.
De andere helft komt bij mij in de bus en we kijken eerst een filmpje over de processen van het afval.
Ik stel de kinderen na de film altijd een aantal vragen om te zien of ze opgelet hebben.
Daarna mogen ze mij vragen gaan stellen en gaan we een 3 tal spelletjes doen afhankelijk van de groep 
welke spelletjes we doen. De ochtend loopt gemoedelijk maar ik merk dat de klassen nu toch wel 
erg klein beginnen te worden. 



Tussen de middag spreek ik de juf en ze blijkt al behoorlijk wat leerlingen naar huis te hebben gestuurd.
Ik maak de dag af maar voel me er niet gerust op want we zitten immers wel in een kleine ruimte.

Terug op de zaak gekomen spreek ik mijn verontrusting uit tegen mijn leidinggevende en vervolgens gaan we naar de operations manager en hij besluit er de stekker uit te trekken en alle activiteiten
met de grondstoffenbus worden per direct stil gelegd want we willen geen risico lopen dat ik iets mee zou nemen naar het bedrijf.

Ik ben helemaal gerustgesteld en zet mijn bus terug op zijn standplaats

Groetjes Ilona  









Geen opmerkingen:

Een reactie posten